Obnovení laku bez škrábanců
Odkud pochází poškození laku?
Poškození nátěru nastává z několika důvodů. Hlavním je samozřejmě mechanické poškození. Škrábance kolem kliky dveří od klíčů od auta, stopy na střeše z větví stromů, parkování u supermarketů nebo na kraji vozovky ve městech i u domu. Jedná se o nejběžnější, i když ne jediné příležitosti pro škrábnutí barvy. Dalším důvodem je nesprávné mytí a sušení laku automobilu. To může způsobit škrábance ve tvaru kruhů, které odrážejí pohyby našich rukou. Zima může také přispět k tvorbě škrábanců, protože během této sezóny používáme kartáče na automatických myčkách pro odstranění nečistot z karoserie.
Mechanické poškození je jedna věc, ale další důležitou otázkou je oxidace barvy pod vlivem slunce nebo vody, která bude zvláště viditelná na starých nebo zanedbaných barvách.
Aby se tomu zabránilo, je vhodné ošetřit nátěr speciální kosmetikou a pravidelně jej chránit, například voskem. Odstranění škrábanců nejméně dvakrát ročně je stejně důležité, protože poškozená nátěrová struktura přispívá k rychlému zhoršení jejího stavu.
Kdy dává smysl ruční odstranění škrábanců?
Abychom mohli posoudit, zda je pokus o ruční odstranění škrábanců smysluplný, potřebujeme znát strukturu nátěru. Skládá se z několika vrstev, z nichž nejdůležitější je základní a čirý nátěr. Čirý nátěr chrání vnější vrstvu nátěrové struktury a je nejzranitelnější vůči poškození a poškrábání. Zároveň bude pro vás nejsnazší z něho odstranit nedostatky.
Prvně si všimneme povrchových škrábanců na čiré vrstvě laku, kterou nejlépe vidíme, když se díváme na auto pod sluncem nebo jiným silným světelným zdrojem. Pokud nejsou škrábance příliš hluboké, je ruční odstranění možné. V ostatních případech, kdy se na našem vozidle objevují hluboké škrábance nebo oděrky, je nejlepší dát auto svému specialistovi. Takové poškození barvy musí být odstraněno mechanicky a vyžaduje odpovídající dovednosti.
Ruční leštění je bezpečné pro lak, protože naše ruce nejsou dostatečně silné na to, aby mohly poškodit barvu. Můžeme buď použít pastu nebo mléko. Volba bude záviset na stavu povrchu, který budeme leštit. Krém je agresivnější a pro nás bude mnohem snazší se zbavit povrchového poškození nátěru. Důležité je, že mléko odstraňuje škrábance natrvalo, místo aby je maskovalo.
Jak ručně leštit auto?
Než začneme s leštěním, musíme auto správně připravit. Auto musí být důkladně omyto a pokud možno ošetřeno přípravkem pro řádné odmaštění povrchu karosérie K2 T6 KLINET. Leštění musí být prováděno ve stinném místě a na chladném laku, a proto se vyhněte přímému slunci.
Stav nátěru se po důkladném umytí bude nejlépe posuzovat tak, že se podíváme na karoserii pod sluncem nebo můžeme také použít světlo silné baterky. Při leštění se zaměřujeme na malou vybranou oblast, kde jsme si všimli škrábanců na nátěru.
Nanášíme malé množství lešticího prostředku K2 TURBO pomocí aplikátoru a malý povrch vyleštíme. Abychom dosáhli co nejlepšího výsledku, je nejlepší používat střídavě kruhové a jednoduché pohyby rukou. Po dokončení leštění jemně odstraníme přebytečný lešticí prostředek pomocí utěrky z mikrovlákna.
Pokud nás výsledek naší práce na dané oblasti neuspokojí, je třeba celý proces opakovat.
Po odstranění škrábanců a defektů nátěru stojí za to povrch chránit tvrdým voskem karnauba K2 PROTON, který lak konzervuje, zvýrazňuje barvu a zajišťuje zrcadlový lesk