Regenerace světlometů za 1 hodinu
Přijměte výzvu! Diagnóza: vybledlé kryty světlometů. Návštěva servisu nebo nákup nových světel nejsou nejlevnější záležitostí. Existuje alternativa? Ano, ale pouze pro ty ambiciózní, podívejte se!
Odhodlání se k tomuto kroku musí být doprovázeno hodinou volného času. Tak dlouho totiž trvá leštění krytů automobilových světlometů, za což si servisy účtují značné částky. Nejde však jen o finanční ohledy. Zanedbané reflektory snižují osvětlení cesty a jsou schopny pokazit prezentaci i toho nejudržovanějšího vozu.
Nadešel čas, aby došlo k odstranění nejslabšího článku
Čím začít? Začali jsme broušením krytu světlometu namokro pomocí smirkového papíru. Nejdříve jsme použili papír se zrnitostí 800, který účinně odstranil vnější polykarbonátovou vrstvu, narušenou časem a UV zářením. Postupně jsme přecházeli k čím dál drobnějším papírům, abychom skončili u jemné zrnitosti 3000.
Po očištění povrchu produktem K2 T6 Klinet přišel čas na leštění krytu pomocí pasty K2 Lamp Doctor. Je možné ji nanášet na povrch ručně (to doporučujeme začátečníkům) nebo automaticky – to je rychlejší a méně únavné – např. pomocí mechanické leštičky.
Rozhodujeme-li se, zda použít těžké nástroje, je potřeba pamatovat na zachování umírněnosti. Příliš dlouhé a silné přidržování leštičky na jednom místě končí mikroskopickým zdeformováním ohybu krytu. I když to negativně neovlivní rozložení světla na vozovce, rozhodně to zhorší vzhled světel.
Zkušenosti, které jsme získali během dřívějšího leštění laku, se vyplatily – rychlými, ale rozhodnými pohyby jsme vyleštili kryty bez ponechání jakýchkoliv defektů.
Je dobré omezit tempo opakovaného broušení krytu. Na internetu jsme našli návrh na pokrytí jeho povrchu bezbarvým lakem s UV filtrem. Problém nastává, pokud barva začne odpadávat nebo žloutnout. Rozhodli jsme se tedy pro zabezpečení povrchu voskem K2 Quantum.
Celá operace nám zabrala hodinu a tento čas jsme rozhodně nepromarnili. Majitel nemohl uvěřit, že stojí před svým autem. Zbývající pasta v tubě umožnila vyleštění zadních světel (a vyleštění dalších dvou sad světel!). Nenechte se mýlit, že zadní světla nemohou zežloutnout. Po vyleštění krytu znovunabývají hlubokou červeň a stává se z nich atraktivní element auta.